sâmbătă, 30 mai 2015

Rețeta frumuseții cu lăptișorul de matcă crud "Apiland"

       Nu e un lucru nou faptul că îmi plac  foarte mult produsele naturale, mai ales în stare pură (de la măști pentru păr și ten, până la ceaiuri diuretice). Și pentru că mi se potrivesc de minune, adesea postez aceste remedii pe blog.
      M-am hotărât să particip și eu la campania de promovare a lăptișorului de matcă crud Apiland.
Afându-mă în sfera produselor apicole, menționez că de câteva luni beau limonadă aproape zilnic, dar în loc de zahăr folosesc miere. Se vede clar diferența. Când folosesc zahăr limonada parcă nu are culoare. Mierea, în schimb îi dă o culoare de galben intens și e mult mai sănătoasă. 
      În prezent, produsele apicole sunt din ce în ce mai diversificate: miere polifloră, de tei, de salcâm, de floare soarelui; lăptișor de matcă; propolis; polen; păstură; etc. De curând, am aflat  că există și "Societatea română de apiterapie".
      În urmă cu 2 luni am scris un articol despre cum putem obține frumusețea cu ajutorul mierii, articol pe care îl puteți citi AICI.
      Dar azi voi vorbi strict despre lăptișorul de matcă crud. Pe etichetele cosmeticelor îl găsim și sub denumirea de "royal jelly". Importanța acestuia este valorificată în mai multe domenii, dar mă voi opri la două dintre ele:
  • medical
  • cosmetic
       Din punct de vedere medical, unele dintre proprietăți sunt următoarele:
  • Întărește memoria și puterea de concetrare.
  • Este imuno-modular și protejează  ficatul de toxine.
  • Normalizează tensiunea arterială.
  • Conține peptide similare cu insulina, de aceea este util diabeticilor. 
  • Eficient în tratarea eczemelor, psoriazisului și a ciupercilor unghiilor.
  • Eficient în boala Parkinson, Alhzeimer, scleroză multiplă.
      Din punct de vedere cosmetic este considerat a fi "elixirul tinereții". Nu e de mirare că tot mai multe produse cosmetice conțin lăptișor de matcă. Mai mult decât atât, acum există conceptul de cosmetică apicolă, îmbrățișat de tot mai multe saloane de înfrumusețare.
      Câteva dintre proprietăți cosmetice ale lăptișorului de matcă sunt următoarele:
  • Oprește procesul de îmbătrânire al pielii și stimulează producerea de colagen (efect antirid).
  • Este antiseptic, cicatrizant, nutritiv, antiinflamator, antibacterian.
  • Conține antioxidanți, de aceea este util în cazul expunerii la soare.
  • Redă strălucirea și elasticitatea pielii.
  • Previne căderea și albirea părului și elimină mătreața.
  • Și nu în ultimul rând, este  potrivit pentru toate tipurile de ten, inclusiv cel cu acnee (această idee a fost susținută și în cadrul cursurilor de cosmetică pe care le-am frecventat acum un an și jumătate). 
       În continuare voi prezenta câteva imagini cu lăptișorul de matcă crud Apiland, la cantitatea de 25 grame:





        Lăptișorul de matcă a venit ambalat într-o cutie izotermă, ceea mi s-a părut o idee foarte bună. De asemenea, am fost plăcut surprinsă să văd că are și linguriță de plastic pentru a ușura aplicarea lui. În interiorul cutiei, am mai găsit o supriză: un prospect cu rețete ce conțin lăptișor de matcă pentru ten și păr.
     M-am decis să folosesc pentru păr prima rețetă
   (pentru creșterea și regenerarea părului):
  • 1 linguriță ulei de ricin
  • 1-2 gălbenușuri proaspete în funcție de lungimea părului)
  • 2 grame lăptișor de matcă PUR
      Ingredientele se omogenizează și se aplică pe părul proaspăt spălat și șters bine. Se acoperă apoi capul cu un prosop și se lasă să acționeze 30-60 de minute, după care se degresează cu șampon, se clătește și se aplică balsamul necesar. Se poate utiliza de 3 ori pe săptămână. 
     Am utilizat castronelul care este strict pentru preparate cosmetice:


 Rezultatul este următorul:

       
            Se vede că a avut un efect uimitor. Părul strălucește și este mătăsos.
        Mi-au atras atenția și rețetele pentru ten, în special cea pentru ten normal și mixt (tenul meu fiind mixt). Ingredientele sunt următoarele:
  • 1 linguriță lapte
  • 1 lingurită miere
  • 2 linguri infuzie de mușețel
  • 1 gram lăptișor de matcă PUR
         Mă bucur că am avut ocazia să introduc în ritualul meu de îngrijire și lăptișorul de matcă. Sper ca pe această cale să conștientizăm că există foarte multe ingrediente naturale ce au proprietăți nebănuite.



 
    
      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu